Remedii pentru creşterea imunităţii

Potrivit manualelor de biologie, imunitatea este însuşirea organismului vegetal, animal şi uman de a opune rezistenţă în faţa activităţii microbilor şi a substanţelor toxice, cu alte cuvinte, capacitatea lui de a-şi păstra sănătatea si vigurozitatea. Orice părinte îşi doreşte să aibă un copil sănătos, însă, din păcate trebuie să ne confruntăm şi cu anumite probleme de sănătate. Este ştiut faptul că, odată cu intrarea în colectivitate, sistemul imunitar al copiilor scade. Încă din perioada în care ne pregătim să aducem pe lume un copil ne gândim la ce este mai bine pentru el.

Alăptatul! este forma cea mai naturală şi sănătoasa pentru un sistem imunitar crescut al copilului nostru. Laptele de mamă conţine anticorpi, care ajută la creşterea imunităţii, şi globule albe. Alăptatul previne infecţii ale urechii, alergii, diaree, pneumonii, meningite, infecţii urinare. Anumite studii arată că alăptatul ajută la dezvoltarea creierului şi la prevenirea diabetului, boala lui Crohn, colici. Colostrul, în special, este foarte bogat în anticorpi. Este dovedit că dacă copilul este alăptat cel puţin un an, acesta are o imunitate substanţială mai bună decât copiii care nu au fost alăptaţi natural.

Somnul! Da, chiar somnul, creşte suficient imunitatea. Cât timp trebuie să doarmă un copil? Un bebeluş are nevoie de până la 18 ore de somn pe zi, un copil peste un an are nevoie de 12 – 13 ore, un preşcolar de aproximativ 10 ore. În cazul în care copilul nu poate sau nu vrea să adoarmă în timpul zilei, încercaţi să îl culcaţi mai devreme.

Fructe şi legume naturale!Consum ridicat de fructe şi legume apropiate de starea lor naturală. Morcovii, fasolea verde, portocalele, bananele, merele, fructele de pădure, gutuile, cireşele şi toate fructele şi legumele de sezon trebuie introduse în alimentaţia copilului nostru. Fitonutrienţii pe care toate acestea le conţin cresc producţia de globule albe şi interferon, un anticorp care îmbracă suprafaţa celulelor, blocând astfel viruşii. Copilul trebuie să primescă cinci porţii de fructe şi legume zilnic. O porţie însemnând două linguri pentru copii peste 1 an, până la trei ani şi o ceaşcă pentru cei peste 5 ani, până la 7 – 8 ani.

Mişcarea în aer liber, este un alt remediu natural pentru o imunitate crescută. Indiferent de vreme, copilul trebuie să iasă afară în fiecare zi. Doar în situaţii extreme ritualul de ieşit la plimbare este sărit. În rest, fie ploaie, soare, ger sau zăpadă, copilul trebuie să iasă afară cel puţin 30 de minute pe zi, îmbrăcat adecvat, la ora potrivită.

Unul dintre cele mai importante sfaturi pe care le-am primit, cu toţii, din moşi strămoşi, este să nu ne creştem copilul ca într-un glob de cristal. Dacă îl fereşti excesiv, nu îi faci niciun bine. Ba chiar din contră, îi dezvolţi o sensibilitate crescută şi o reactivitate ridicată faţă de viruşi şi alţi agenţi patogeni. Regulile de prevenire şi protecţie trebuiesc respectate, dar nu exagera!

-Georgiana ANDRONIC-

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s