Olita, cand si cum ii vine randul?

Traim in lumea scutecului de unica folosinta si o putem numi una dintre cele mai mari inventii, caci daca privim in urma ne ingrozim numai cat ne imaginam cum ne-au crescut pe noi parintii. Inca din primele clipe de viata, copilul este pus in contact cu scutecul si devine unul dintre cei mai buni prieteni ai sai, de care cu greu se va desparti. Si nu unul, ci muuulti parinti imi vor da dreptate! Desi la prima vedere pare un lucru destul de simplu, iata ca, pentru multe mamici, asa numitul prieten al copilului sau devine acum dusmanul mamelor. Pana pe la varsta de 1 an, nu dorim sa scapam atat de mult de scutec, insa, cand ne apropiem de varsta de doi si inca nu am renuntat la el, deja incep problemele. Copilul se invata in confortul sau, noi la fel (nu cred ca este vreo mama care sa nege ca scutecul de unica folosinta este un real ajutor) si atunci incepe chinul. Primul pas, olita! Cu muzica, cu urechi, cu ochi, rosie, verde, portocalie…le incercam pe toate in speranta ca cel mic va prinde drag de una si gata renuntam la scutec. Insa, se pare ca nu e deloc asa. Apoi trecem la pasul doi: reductorul WC! cu flori, cu animale, cu burete, fara burete… aceleasi ganduri, aceleasi obiceiuri, cel mic tot nu vrea sa renunte la scutec. Si, pentru ca am trecut prin toate cele scrise mai sus, un singur lucru am de spus: copilul va renunta la scutec atunci cand va fi el pregatit. Da! Exact asa este! Nu de putine ori mi-a fost spus acest lucru, insa am refuzat sa cred si am continuat sa insist, in speranta ca voi reusi sa scap cat mai repede de “inamicul numarul 1”. Chiar daca am apelat la fel si fel de gimbuslucuri, fel si fel de recompense, rezultatul era mereu acelasi. Pana intr-o zi cand copilul a cerut singur olita. Iar de atunci nu am mai avut nici-o problema. Olita a ramas aceeasi multa perioada de timp, una simpla si ieftina, caci practic pe copil nu l-a interesat obiectul in sine, ci l-a privit ca pe un lucru unde isi va face nevoile. Asadar, inarmati-va cu multa rabdare si asteptati momentul cand cel mic va fi cu adevarat pregatit sa inceapa o noua etapa a vietii sale.

-Georgiana ANDRONIC-

Leave a Reply

