Obiceiuri sanatoase

In calitate de parinti ne dorim, pentru copiii nostri, tot ce este mai bun, mai util si mai sanatos. Un bun inceput, pentru o viata frumoasa, este sa ne hranim puii cat mai sanatos posibil, sa le cream o dieta echilibrata si un orar de masa cat mai bine pus la punct. Copiii hraniti optim se trezesc usor, nu simt nevoia sa rontaie tot timpul, sunt bine dispusi, plini de energie, se conectreaza suficient. Desi suntem constienti ca nu este intotdeauna usor sa ii facem pe copii sa manance echilibrat, putem incerca cu cateva sfaturi pentru a-i ajuta sa dezvolte obiceiuri alimentare sanatoase de la o varsta frageda. Primul pas este sa nu sariti niciodata peste micul dejun. Fie ca este vorba doar de o banana si un pahar cu lapte, micul dejun iti incarca bateriile de dimineata si te ajuta sa-ti mentii energia aproape toata ziua.  Daca reusesti sa-l faci pe cel mic sa ia micul-dejun in fiecare zi, este foarte posibil sa-si pastreze acest bun obicei toata viata.  Un alt lucru extrem de important este sa alegeti gustari sanatoase. Atunci cand simti nevoia sa rontai ceva, e adevarat ca este mai comod sa mananci biscuiti sau chips-uri. Insa aceste gustari sunt, de obicei, sarace in nutrienti si contin multe calorii. Mai bine incearca sa te aprovizionezi cu gustari sanatoase, cum ar fi fructele, nucile si semintele nesarate si iaurturi simple, fara indulcitori. Incurajeaza-l pe cel mic sa bea apa la ora mesei si pastreaza sucul si bauturile dulci doar pentru rasfatul ocazional. Desi sucul poate contine elemente nutritive valoroase si da energie organismului, copiii ar trebui sa bea apa in primul rand, atunci cand le este sete, nu bauturi indulcite cu zahar. O alta regula importanta este sa nu va grabiti la masa. Mancatul pe indelete este recomandat pentru orice varsta, mai ales daca doresti sa mentii controlul asupra kilogramelor. Dureaza cam 20 de minute ca mesajul transmis de stomac, cum ca este satul, sa ajunga la creier. Oricat de mult ne-ar placea ca cei mici sa termine masa mai degraba in cateva minute, decat ore, este mult mai important ca ei sa invețe sa incetineasca ritmul si sa mestece mancarea in mod corespunzator. Nu renunta – cercetarile arata ca cei mai multi copii si copii mici au nevoie sa incerce ceva nou de sapte pana la zece ori inainte sa le placa. Deci, nu va fie teama sa introduceti in alimentatia copiilor gusturi noi sau mai exotice. O tactica buna pentru a-i face pe  copii sa manance o varietate de alimente sanatoase ar putea fi sa le spui ca daca incearca lucruri noi, e semn ca se fac mari. Sau ia-i cu tine la  cumparaturi si lasa-i sa-si aleaga alimente noi sanatoase pentru a le servi acasa, cu ceva ce le place.

-Georgiana ANDRONIC-

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s